Uuden Finlandia-ravintolan keittiöpäälliköksi on nimitetty Mika Jokela Ravintolatoimenjohtajana jatkaa suurten tapahtumien osaaja Terhi Mustonen

Uudistunut Finlandia-ravintola aloittaa 1.9.2020. Avainnimitykset on nyt tehty. Ravintolatoimenjohtajaksi on valittu Terhi Mustonen ja keittiöpäälliköksi Mika Jokela, joka siirtyy tehtävään Vanajanlinnan keittiömestarin paikalta. Jokela tunnetaan monista TV-tuotannoista, kuten Top Chef-, Pallon viemää- ja Kaunis elämä -ohjelmista. Terhi Mustonen on saanut aikaan loistavia tuloksia Finlandia-ravintolassa, jonka ravintolatoimenjohtajana hän on toiminut vuodesta 2013 lähtien. Syyskuun alussa Finlandia-ravintola siirtyy osaksi Finlandia-talo Oy:n omaa liiketoimintaa.

Finlandia-talon syksy näyttää erittäin hyvältä. Osa asiakkaista halusi siirtää tilaisuuden keväältä syksylle, ja uudet kyselyt ovat edelleen vilkastuttaneet tulevaa tapahtumasyksyä.

– Tilaisuudet ja kohtaamiset Finlandia-talossa halutaan järjestää turvallisesti. Finlandia-talo on ollut koko kevään mukana aktiivisena edelläkävijänä luomassa turvallisten kohtaamisten ohjeistusta kaikille tapahtumataloille Suomessa, kertoo Finlandia-ravintolan liiketoimintajohtaja Elina Juvakka.

Syksyllä kohtaamisiin tulee uusia innostavia ulottuvuuksia digitaalisten ratkaisujen ja studiotasoisten virtuaali- ja hybriditapahtumien myötä. Myös näiden uudenlaisten kohtaamisten tarjoilut suunnitellaan Finlandia-ravintolassa luonnollisesti aivan uudella tavalla.

Vanajanlinnasta Töölönlahdelle
Rekrytoinnit syksyllä uudistuvaan Finlandia-ravintolaan on saatu päätökseen. Avaintehtäviin on nimitetty ravintolatoimenjohtajaksi Terhi Mustonen ja uudeksi keittiöpäälliköksi Mika Jokela.

– Mika on huippuammattilainen, jolla on laaja kokemus monenlaisesta ravintolatoiminnasta. Yhtä laajan kokemuksen omaavia keittiömestareita ei ole Suomessa monta, heidät voi laskea kahden käden sormin. Arvostamme erityisesti vahvaa osaamista kuluttajapuolelta, sillä haluamme jatkossa avata Finlandia-talon ravintolatoimintaa suoraan kuluttajille. Mikan innostus ja palo tulevaa kehitystyötä kohtaan teki meihin ison vaikutuksen, Elina Juvakka avaa valinnan perusteita.

– Olen viihtynyt Vanajanlinnan keittiömestarina jo 15 upeaa vuotta, jonka aikana olemme avanneet useita ravintoloita ympäri Suomea. Finlandia-talossa kiehtoo sen aitous, ainutlaatuisuus ja tapahtumapaikkojen ehdoton ykkösstatus. Odotan erityisesti perusparannuksen ja Pikku-Finlandian tuomia haasteita. On hienoa päästä mukaan luomaan jotain niin uniikkia kuin tulevaisuuden Finlandia-taloa, Mika Jokela kommentoi.

Yli 30-vuotisen uransa aikana Jokela on työskennellyt yli 20 ravintolassa niin kotimaassa kuin Suomenlahden toisella puolella. Hän toimi Suomen Ruotsin suurlähetystön keittiömestarina vuosina 1999–2004. Suurelle yleisölle Jokela tuli tutuksi Suomen Top Chef -ohjelman ensimmäisellä tuotantokaudella, jossa hän sijoittui kolmanneksi. Lisäksi hän on esiintynyt useissa TV-tuotannoissa, kuten Pallon viemää-, Alpeilla- ja Kaunis Elämä -ohjelmissa. Keittokirja Vanajanlinna Chef Mika Jokela julkaistiin vuonna 2012.

Suurten tilaisuuksien konkari
Finlandia-ravintolan ravintolatoimenjohtajaksi on nimitetty Terhi Mustonen. Hän on toiminut samassa tehtävässä Kanrestan palveluksessa vuodesta 2013 lähtien. Mustosella on erittäin mittava kokemus suurten kansainvälisten huipputapaamisten ravintolapalveluiden suunnittelusta ja toteuttamisesta sekä pitkä kokemus Finlandia-talolla työskentelystä. Syksyllä hän aloittaa Finlandia-ravintolassa uuden tiimin kanssa.

– Terhin sydän sykkii Finlandia-talolle. Hän laittaa kaiken peliin työssään, ja henkilökunnan luottamus häneen on suuri. Terhillä on sekä vankkaa kokemusta että näkemystä suurten tilaisuuksien vetämisestä. Hän on ollut mukana toteuttamassa muun muassa Trump-Putin-huippukokouksen mediakeskusta, EU-puheenjohtajakauden kokouksia ja Suomi 100 -vuoden suuria juhlatilaisuuksia, Elina Juvakka kuvailee.

Ennen Finlandia-taloa Mustonen vastasi Helsingin Messukeskuksen kokous- ja juhlapuolesta kuuden vuoden ajan. Siellä hän keräsi monipuolista kokemusta erilaisten tapahtumien järjestämisestä.

– Tapahtuma-alalla yhdessä tekeminen on kaiken A ja O. Parasta on, kun koko porukka saa onnistumiskokemuksen hyvin suunnitellusta ja toteutetusta tilaisuudesta, ja voimme ylittää asiakkaan odotukset, Terhi Mustonen sanoo.

– Olen kokenut alusta asti, että Finlandia-talo on minun paikkani. Nyt kun Finlandia-ravintola on osa talon ydintoimintaa, se tekee toiminnastamme entistä ketterämpää, skaalautuvampaa ja tehokkaampaa. Näen uudistuksen mahdollisuutena kehittyä ja luoda tiimin kanssa uusia käytäntöjä, Mustonen jatkaa.

Finlandia-talon vieraille ravintolan uudistus näkyy aluksi Mika Jokelan suunnittelemissa menuissa sekä ruoan esillepanon raikkaassa ilmeessä. Astiastot päivitetään kesän aikana. Finlandia-ravintolan arvoihin syvästi juurtunut lähi- ja luomuruoan arvostus säilyy entisellään. Niillä vastataan asiakkaiden kasvavaan hyvinvointia korostavien tarjoilujen kysyntään. Kotimaiset, puhtaat raaka-aineet tukevat tapahtumien ruokatarjoilujen turvallisuutta, johon Finlandia-talossa panostetaan vahvasti.

Lisätietoja:
Finlandia-talo Oy
liiketoimintajohtaja Elina Juvakka, Finlandia-ravintola
puh. 040 522 0517, elina.juvakka@finlandiatalo.fi

Finlandia-talo tarjoaa ainutlaatuiset kokoustilat ja juhlatilat niin pienimuotoisille yritystapahtumille, upeille juhlille, maailmanluokan näyttelyille, megatähtien konserteille kuin kansainvälisille suurkongresseille. Oli kyseessä kokous, konsertti, tapahtuma tai juhla, Finlandia-talossa siitä kasvaa elämys. Maailmankuulun arkkitehdin Alvar Aallon suurtyö Finlandia-talo on myös suosittu matkailunähtävyys muotoilun ja arkkitehtuurin vuoksi.

www.finlandiatalo.fi