FINLANDIA-TALOLLE KANSAINVÄLISESTI TUNNETTU ISO14001 -YMPÄRISTÖSERTIFIKAATTI

”Edistämme ympäristötyötä ja kestävää kehitystä kokous- ja tapahtuma-alalla. Olemme lisäksi osa pohjoismaista kestävää kehitystä ICCA:n (International Congress and Convention  Association) julistuksen mukaisesti. Opastamme myös kokousjärjestäjiä sekä näytteille-asettajia ympäristöä säästävään toimintaan tapahtumissaan”, Johanna Tolonen jatkaa.

Finlandia-talon kaikki jätteet kierrätetään, kiinteistön lämmitys- ja ilmanvaihtojärjestelmät sekä valaistus ovat ohjelmoitu tilakohtaisesti kiinteistöautomaation avulla. Valaistus on toteutettu pääosin energiansäästö- ja led-lampuilla. Nämä uudistukset ovat vähentäneet kaukolämmön kulutusta 45 prosentilla ja sähkön kulutusta noin 30 prosentilla viime vuosina uuden Veranda-osion valmistumisesta huolimatta.

- Euroissa nämä uudistukset ovat tuoneet satojen tuhansien eurojen säästöt. Finlandia-talon vuosittaiset lämmitys- ja jäähdytyskustannukset ovat noin 400 000 euroa, joten pitkässä juoksussa energiatehokkuutta lisäävät uudistukset tuovat merkittäviä säästöjä, Johanna Tolonen huomauttaa.

Finlandia-talo edellyttää kaikilta alihankkijoiltaan kestävän kehityksen mukaisten toimintatapojen noudattamista. Finlandia-ravintolalle on myönnetty Ekokompassi-sertifikaatti osoituksena määrätietoisesta työstä ympäristön hyväksi. Ravintola suosii hankinnoissaan luomu- ja lähituottajien raaka-aineita.

”Henkilöstömme ympäristötietoisuus ja -osaaminen ovat avainasemassa ympäristövastuul-lisuuden kehittämisessä ”, laatupäällikkö Heidi Majaranta toteaa. ”Panostamme niihin merkittävästi myös vastaisuudessa. ”

Lisätietoja: Finlandia-talo Oy, toimitusjohtaja Johanna Tolonen, johanna.tolonen@finlandiatalo.fi puh. 040 551 3168
ja laatupäällikkö Heidi Majaranta, heidi.majaranta@finlandiatalo.fi puh. 09 4024412

Det Norske Veritaksen Finlandia-talolle myöntämä ISO 14001 -ympäristösertifikaatti kertoo vastuullisesta suhtautumisesta ympäristöasioihin sekä sitoutumisesta vihreiden arvojen edistämiseen kaikessa toiminnassa.